Woordeling

in een vreemd land

Autocue

en de stroom vertelt ons alles
mijn spreekbuis van gedachten trilt
ik leef en laat mij leven, lach en schreeuw
en lees jouw blik
en jij ziet mij hier staan

jij kent mijn tekst en ik ken jou
gedachtenstromen komen
ik lees alles wat jij zegt veel sneller
dan jouw letters woorden vormen
jij luistert met een lach

je leest mij sneller dan geluid
je leest mij sneller dan ik weet, synchroon
beschrijft mij verder dan compleet
je leest mijn hart en drukt je letters zacht
tegen mijn schouder, zwart op wit

maar ik heb geen idee
ik doe maar wat, wat jij mij ingeeft
regels stromen door en ondertussen trek je mij dichtbij
en lees je mijn onuitgesproken tekst in de poppen van mijn ogen
een diepe lach verbindt ons zelf aan zelf

ik raak je aan
de stille tekst maakt ons onzichtbaar
vloeiend raak je mij
onze letters vallen op hun plaats in één intense zin
van ongekend genieten

dwars door wat de taal ons zegt
loopt ons verhaal van zenden en ontvangen
in niets te onderscheiden gaan we hand in hand
de band blijft lopen, letters komen
het leven stroomt ons over – uit

© Ronald Bottelier

Enkel berichtnavigatie

Reacties zijn gesloten.

Rijp en groen

Kaj vertelt en vertelt.....

mcschee

A topnotch WordPress.com site

Ontdek je eigen stad

Foto's van en verhalen over Dordrecht

Big Art Theory Blog

a place where art meets literature in a way unseen before

saskia van kampen

Welkom in dit ogenblik

Figments of a DuTchess

not noble, just Dutch

Maurits Sterkenburg

ambachtelijk kunstenaar

joepderksen

Gedichten uit het hart

Thought Catalog

Thought Catalog is a digital youth culture magazine dedicated to your stories and ideas.

Design Thinking by Doing

Welkom op de verbeelding van mijn nieuwsgierigheid

Trouwvrouw's Blog

Verhalen van een trouwvrouw (trouwambtenaar)

TIM VAN DER HEYDEN

Maakt een quilt van de vodden van het leven

The First Gates

Stories, Dreams, Imagination, Soul

Andréa Foto

Fotograferen, verslavend leuk!

viviane's Blog

365 dagen verwondering

Bewust-zin

Bewustzijn - zinvol - inspiratie

folkertrath

Een blik in mijn hart

#sylviawitte

korte schrijfsels vanuit mijn onderbuikadres

Mart Stel Poëzie

gedichten, publicaties, activiteiten

Beaunino schrijft

Voor wie ze liefheeft

Woordeling

in een vreemd land

Gedichtenlaantje (YML)

A topnotch WordPress.com site

George Psistakis | Growth | Marketing

From user acquisition to retention, Product Led Growth to Analytics and startups

martinvanvuure

Deze site gaat over mijn professionele overpeinzingen, inzichten en acties.

Door Suzanne

De beleving in al haar facetten

Waar mijn pen ligt, ben ik thuis

Wherever I lay my pen, that's my home